Saturday, August 10, 2013

Ketupat Rendang 1434H ; Keluarga Bahagia

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Selamat hari raya, semua...maafkan aku atas segala kesilapanku.
Maaf zahir dan batin...in syaaa Allah, aku pun memaafkan =)

So, apa kisah ketupat rendang tahun 2013 ni?
Menarik la jugak. Ketupat dah habis time raya kedua lagi...hanya tinggal rendangnya sahaja yang kini menjadi lauk nasi....best weh.



Keluarga aku yang banyak beraya...(boleh dikira dengan jari setakat ni, berapa org yang dah datang rumahku)

Raya pertama...beraya dekat Kg Pulau Manis je..yang hanya lebih kurag 20 kilometer dari Gong Badak.
Walaupun rumah sama yang kitorang lawat tiap2 tahun.....tapi, aku peduli apa! Raya je...! Makanan tak sama pun, though...
aku mendambakan nasi minyak lauk ayam masak merah tu, tapi tak der yang buat time aku beraya kat kampung tu, huhu.
Tapi, yang paling penting, kitorang semakin rapat dengan saudara-mara yang selama ni duk asyik menghadap buku jer, paling tidak, bersosial dalam laman sesawang jer. ;)


Raya kedua...kita balik kampung tau, yang lagi jauh..Thailand????
Tak ar...Kelantan jer..Pasir Mas and then Rantau Panjang yang memang dekat ngan Sungai Golok...
Korang boleh duk kat tebing Sg Golok, and then jerit ucap Selamat Hari Raya kat masyarakat negara jiran yang beragama Islam di seberang nun. #Betapa. But, well, I was not doing that.

Now, is the 3rd day of Syawal...tomorrow and tomorrow, in shaaa Allah, there will be more stories regarding this raya thing..

Salam Lebaran semua!!!

p/s : more Raya pics on relative's instagram and Facebook!

No comments:

Post a Comment

Raihlah cinta Ilahi =D